Kappi2_edited.jpg

Vår förening

Kappi Islandshästförening startades på Råsseröd ridanläggning i Uddevalla februari 2020. Vi är en ideell lokalförening ansluten till Svenska Islandshästförbundet (SIF) och därigenom Sveriges Riksidrottsförbund (RF).

Vi verkar för att ge alla islandshästfantaster i vårt område möjlighet att delta i olika aktiviteter och evenemang.  Kappi har i dagsläget ca 100 medlemmar runtom i Bohuslän med omnejd och glädjande nog ser vi en ökning för varje år!

Vår förening består av barn, ungdomar och vuxna på flera olika nivåer.

Vår vision är att skapa givande tillfällen för alla er, för att främja gemenskapen och kunskapen kring vår ömsesidiga utgångspunkt: Islandshästen.

Kappis tävlingar och kurser sker på Råsseröd. Här har vi tillgång till ridhus, ovalbana och passraka med startboxar.

Stationära små gräshagar finns att hyra i samband med våra aktiviteter och parkeringsplatsen för bilar och hästtransporter är stor och rymlig.

I ridhusets bortre del finns caféterian, som hålls öppen på tävlingarna. Denna fungerar även som möteslokal. På övervåningen ger läktaren en överblick över både ovalbanan och ridhuset.

Följ oss gärna på sociala medier